Saturday, August 22, 2009

Proses Berpindah...

Khamis lalu kami start berpindah ke Bukit Beruntung...
nih masa tengah berkemas lagi malam tuh..
pening gak la nak susun..
sebab ruang sempit..so bila dah susun2 kotak..nak lalu pun payah..
tapi faris tetap rileks jek sambil main game kat laptop..steady jek..huhu..



Pagi khamis tu lori datang laa..nih lori 3 tan..
nampak barang cam banyak laa..tapi tak penuh lori pun nih..
tukang angkatnya 2 org..drebar sorang..
yg drebar tuh angkat skek2 jek..
tapi amat lah slow nya diorg buat keje..
angkat skek pehtu benti rehat..isap rokok..
siap sempat ngorat budak pompuan kat situ lak..
aihhh..mendidih jek aku rasa..
terpaksa la tunggu diorang plak dok terhegeh-hegeh wat keje..
nih yang malas nih kalo deal ngan org melayu..
tapi sbb tuan punya lori tuh sedara2 hubby gak..
so dia bagi murah laa..kira rege lori jek..
tu yg malas nak bising2 tuh..
tp budak tuh mmg geram jek la aku tgk..
hubby kata diorg salah dgr information kot..
ingat umah bujang..so bajet brg tak byk laa..
skali tgk..hahh..hambikkk..punyer la byk nak angkut..
turun naik tangga lak tuh kang..
lagi la penat..dah..2 org jek dok angkat..mmg la penat skek..
bayangkan laa..start angkat kul 10.30 pagi..siap sumer dekat kul 3..
4 jam lebih loading jek..
dah pastu nak gi rumah sana lak diorg tak nak konvoi..
okey laa..sbb kami pun gi mkn dulu..
pastu sampai kat sana kejap jek la punggah brg tuh..sejam jek..kul 5 dah siap..
sbb rumah bawah jek..senang skek laa..
tp aku geram lak pasal main letak jek brg2 tuh..
aku dah ckp dah..angkat satu2 laa..nnt aku bgtau mana2 nak letak..senang skek..
dia buat tak tahu jek..plus hubby lak tak membantu langsung..
sumer ckp nak buat sendiri..huhhh..buat sendiri konon..
nnt aku la yang teruk nak kemas2..
mlm tu sedara hubby call tny kul berapa siap pindah..
rupanyer staff dia nak claim..kata kul 10 abih..
cilakak betul la budak2 tuh..padan la buat keje lambat2..nak claim lebih..
dah la menipu..ptt la masa hantar tuh nak cepat2 blah jek..mesti rewang ke lain..
tak agak2 dah nak menipu..bkn diorg tak tau hubby akan bayar kat bos diorg..
so mesti bos diorg akan tau kul berapa siap sumer..
huhh...tu la hubby bg RM50 jek upah kat diorg..kira upah minum2 laa..
malas kang..lembab lak tuh..kalo tak leh jek bg RM100..



Tengok laa..main longgok jek sumer..
nak cari pun dah payah laa..sia2 la aku labelkan sumer brg2 tuh..
mana yg patut letak kat dapo..mana kat bilik..
sumer main belasah jekkk..eiii..geramnyer aku masa tuh..
dalam bilik bawah tuh pun dah penuh diorg susun..tindan2 jek kotak2 tuh..penuh satu bilik..
nak masuk pun takde space..
aku ckp alihkan dulu almari kat dapur tuh..masuk dlm bilik tuh..
diorg wat tak tau jek..almari tuh berat..itu yg aku suruh diorg..
skali bila dah longgok gitu jek..payah la nak susun..
kena kuarkan balik kotak2 dari dalam bilik tuh..
tak ke keje pandir tuh..sambil susun2..sambil aku membebel..
dah laki ku itu..sumer nak buat sendiri..
kalo dia tuh buat keje cepat2 takpe la gak..
ini sambil2 tuh kejap2 org call..padan bergayut jek laa..
kata cuti..tapi tak abih2 org cari..
last2 aku jek dok angkut kotak2 sumer bwk kuar..
dah la malam tuh aku dah hangin satu badan..sampai kul berapa kemas..
pagi tuh la br hubby sibuk2 nak kemas..dah last minute dah..hmm...
itu pun sebok..jap mintak tolong itu..jap suruh ini..
baru wat keje skek kecohh..aku nih buat keje mintak tolong pun dia buat tak tahu jek..
aku dah ckp kan..hari angkat brg..aku nak angkat kaki jek..
pehtu bising la dia panggil tolong laa..tgk jekk..
sedap jek la aku jwb..oo..time aku tersembam2 wat keje..dia tgk jekk..
tercegat bodoh jek kat situ tgk aku susah-payah nih..bknnya nak tolong..
sedap jek la aku bagi 3-4 das kat situ..biar dia rasa skek..camne aku rasa..
itu pun mmg aku buat gak laa..mana leh duk saje..
kang aku gak sakit hati..lembab jek sumer...
ini pun masa kat rumah nih..hangin jek aku tgk hubby padan dok layan org call..
kita nih nak kejar masa..dah siap kemas kang leh la rehat..
kang mana nak kemas beg nak blk kg lagi..jumaat lak org baru hantar perabot..
last2 aku tolak sendiri sumer brg2 tuh..berat ker tak..lantak..
terbalik atas aku pun lantakkk..tak kisah dah..geram sgt aku nih..



tengok umah aku nih..cam setinggan pun yer..
sebab langsir tak ambik lagi..so tepek ngan suratkhabar dulu laa..
nnt kang masuk perbaot..org berminat lak tgk kang..
ini pun aku suruh laki aku tepekkan paper tuh..
bayangkan laa..dia tepek tuh jek lama mana..
sampai aku leh siap susun brg2 kat dapo..kuarkan dari kotak2..
brg2 kat bilik bawah tuh..masuk dlm almari baru tuh..
brg2 kat depan..kat hall tuh..susun2 skek..
punyer laa..uhhhh...hiinnnssssshhhh..
last skali panel yg last kat sliding door tuh..aku suh dia blah..aku sambung tepek..
suruh angkat mana brg2 yg tingkat atas tuh..bawak naik..
dia gi susun jek tepi tangga tuh..bwk la naik satu dua..pehtu ntah menda buatnya..
eiiii...geram lagi aku..last2 buat sendiri jek laa.
rasa nak tolong..tolong laa..kalo tak..tolong tgk jek laa..
malam tuh fil ngan mil datang..tido situ laa..
masa tuh dah clear la skek..sbb tuh cepat2 aku clearkan brg2 tuh susun sumer..
tak nak la tunggang-langgang mcm kapal terbalik jekk..
dah nak jalan pun susah..ngan habuknyer..
faris sampai sudah tak nak turun..geli nak pijak lantai..
so dah siap sumer baru la sapu2..mop lantai tuh..





Nih kat dalam bilik..tutup jek la ngan kain baju dulu..
masa nih takde aper lagi dlm bilik..

No comments: