Monday, August 17, 2009

Kerja2 mengecat rumah..

Hari sabtu baru nih sesi mengecat rumah kat bukit beruntung..
hubby panggil 2 org staff dia utk tolong..
so kami berempat la cat..utk 2 hari..
sempat la buat sumer..hall..bilik2..
itu pun gi sana dah lewat..kalo tak..sempat lagi tenyeh kat bilik satu lagi..
plan mula2 tak nak cat..tgk nnt kalo ada cat lebih..ku sapu jek laa..
buat separuh jek pun takpe..taruk border..huhu..
memang kalo tgk dari luar nampak cantik gak la rumah nih..
nampak cam okey la kan..skali bila masuk..iskkk..
rasa tak sanggup den nak duduk..
tapi ini lah yg paling okey kami jumpa..
better than rumah2 yg terbiar tuh kan..
so nak selesa duduk..kena la buat apa yang patut..



Nih faris dah cop bilik dia..yer2 jek laa..
nanti aku rasa tido ngan kami jugak nih..penakut tul..
dok sorang2 dalam bilik pun jap2 jenguk..cari mama..papa..
utk bilik dia beli kaler purple..belasah jek..terus cari kaler gelap skek..
pasal tak nak buat undercoat dah..huhu..



Masa nih baru cat undercoat dia..putih la kan..
itu pun berkali-kali gak sapu yang kat tempat terbakar tuh..
susah la nak hilang..



Then cat kaler pink..pun kat tempat2 yg kesan terbakar tu nampak jugak laa..
cat 2-3 lapis laa..okey la skek..tak perasan sangat kot kalo org tgk..hihi..
janji sedap skek mata memandang..
cat sumer aku yang pilih laa..hihi..



Nih kat master bedroom..
pilih kaler light blue..pasal nak match ngan langsir..ekekeke..
ntah pape kan..ikutkan dlm bilik la nak kaler pink..
tp langsir sliding door kaler maroon..so tak nak la dinding biru..langsir maroon..hahaha..
so bilik kaler biru laa..npk sejuk skek..huhu..
yg bilik nih main sapu jek terus cat biru tuh..
nak cepat kan..lgpun kaler asal dia mmg dah putih..
sapu undercoat pun takde effect sgt laa..
bilik2 mmg nak letak tikar getah jek..tapi tak semua bilik laa..
bilik nih ngan bilik bawah jek kot letak tikar..
bilik2 lain letak jek tikar buluh ker..karpet ker..
sbb bukan ader org duduk pun bilik tuh..huhu..



Nih bukan buruh paksa yer..dia yang nak sangat tolong..
gi sapu habuk2 kat tangga laa..
haiihh..puas ku marah..pasal dia tak leh main2 ngan habuk..
mula la bersin..pehtu gatal2 badan dia..
tapi boring kot tgk sumer org sibuk..
tu yg nak tolong gak tu..huhu..



Hall yang dah siap cat..siling skali kami cat..
sbb mmg huduh benar npk kesan2 terbakar tuh..sampai ke siling kan..
alang2..suh hubby gi beli cat kaler2 coklat ker..
sapu kat siling..kaler nih menda ntah..tak la coklat sgt..
kaler kulit telo org kedai tuh kata..tp skali sapu jek nih..
terus tak nampak dah kesan kuning tuh..
boleh laa..masuk la tuh kan ngan dinding..
so bwh nih kaler cam warm skek laa..huhuhu..
mula la kepala hotak aku nih nak deco itu ini..
biler tgk dinding dah cantik..npk kosong jek tuh..
aper lagi..laju jek la nak beli itu ini..ekekekee...
tambah lak mil dah ckp kat hubby..
suh pilih..nak set sofa ker..nak set bilik..dia nak sponsor..
wahh..itu dah cukup bagus laa..hubby kata dia pilih set sofa laa..
sbb yg bilik punyer kang mahal lak..
kitorg nak beli set yg mahal skek laa..nak tilam vono ker..hahaha..
tak nak sejarah dulu berulang..nak murah sgt..anak br sorg..katil dah roboh..hahaha..



Nih mini gardern..dah siap kat situ haa..
dok pikir lagi..nak buat aper..
mmg nak tanam2 kat sini jek laa..
tak nak tanam2 kat belakang rumah tuh..seram sehh..
takut jek ada menda merayap kang..
walau dah terang belakang tuh..tapi rumah sebelah2 semak jugak..
rasa2 cam nak beli ikan jek..faris mesti suker..
tapi aku takut mati plak ikan2 tuh nnt..time kami takde..
yer laa..bknnyer lekat kat rumah sgt..
lgpun aku npk ader kucing la semalam..panjat2 pagar sebelah tuh..
kang abih dikerjakan ikan2 tuh plak..
hmmm..camne ehh..nnt la aku pikir lagi..ekekkee...

4 comments:

zh-ena said...

wah dh nampak cantik pun..klu tgk entry sblm nie gerun gak tgk semak samun yg merimbun tu..

Fauzieah said...

hihi..nnt tgk la biler dah masuk umah nnt..pas dah siap deco2 nnt..mesti org tak sangka..umah itu seblomnyer mcm hutan rimba..hahhahahaa..

sweetfiza said...

dah cat semua baru nmpak ok sket ...
x sabar nak tunggu perkembangan seterusnya ni ...
cam tunggu episod drama tv plak ...
huhuhu.....

Fauzieah said...

sabar yer..daku pun tak sabar gak nih nak deco2..tp kena slow2 la skek..kang tak raya lak nnt..rumah jek raya haa...hahaha...