Tuesday, August 11, 2009

Hari tension..

Semalam mmg angin puting beliung sumer keluar laa..
seharian melayan kerenah faris tuh..
yer laa..dah sakit kan..tapi asyik nak nangis jek..
mkn ubat tak nak..mkn nasik pun tak selera..
susah hati la aku..tunggu punya tunggu papa nyer bwk balik air kelapa..
kata nak balik awal..tp sampai umah dekat kul 9 gak semalam..haihhh..hangin jek aku..
pastu nak bagi faris minum dia tak nak la plak..
slalu okey jek minum..dia cuma tak suker isi jek..
kali nih tak nak plak..adehaiii..geram jekk..
so paksa la gak..pakai syringe..cam nak bagi ubat laa..
papa nya lak biasa laa..kalo mkn mmg bercinta nak abih..
aku dah sound..sambung kemas2 brg semalam..
so ku cuci sumer periuk2..loyang2..
dah nak cuci pun seksa kan..sinki kecik..
so kena buat satu2 laa..duduk bangun..
pastu lap2 terus..masuk kotak..itu pun tak muat kotaknyer..
ku tak pedulik..sumbat jek..angkat sumer brg2..alih sana-sini..
berat la jugak kan..skait hati punyer pasal..ku buat sendiri jek laa..

Last2 sakit pinggang..sakit belakang..
tapi ku gagahkan jua laa..
yang tensionnya laki aku membatu di situ jua..
tegar sungguh dia tgk aku tunggang-terbalik nih..
dia leh wat tak tahu jek..hangin jek aku..
aper lagi..puting beliung laa..dah yg aku suruh tolong pun dia tak buat..
suruh bukak langsir2 tuh..nak hantar dobi kan..
buat donno gak..dari makan..ku tunggu..sampai la dah sudah..
leh hadap tv lak..pehtu tgk2 dah Zzzzz...
bila terkejut aku bising2 kat dapo tuh..bgn la jap..tepuk2 faris laa..
pehtu tergolek balik..betapanya..penyabar sungguh laki ku itu..huhh..
last2 ku panjat sendiri la tanggal langsir tuh..
berkubang la ngan habuk2 sumer..ku tak pedulik..
lantak..kalo aku demam pasni..padan muke aku..
payah sgt nak harapkan org..kalo tak buat sendiri..
dia leh ckp satu jek..nanti2 la dulu langsir tuh..
eiii..ikutkan aku nak jawab jek..tp sbb tgh meluap-luap amarah tuh..ku diam jek..
kalo jawab tuh mau kuar kata2 yg pedih..tak tahan tinga lak nak dgr kang..
bkn tak tau..aku dah ckp..nak hantar ke dobi hari nih..
sbb nnt nak bwk blk ganu la langsir tuh..
dah tuh kalo lambat2 hantar nnt tak sempat siap plak..
paling tak suker btul keje bertangguh nih..kalo dah leh buat terus..baik settlekan cepat2..
nih rehat jek lebih..dah la kalo kemas tuh..kalo dok depan tv..siap laa..
sakit hati jek aku tgk..kalo mata dah tala kat tv..tgn tak leh gerak dah..
at last buat keje tak seberapa..tapi lama..
yg kemas2 ari tuh..aku buat dah siap 3-4 menda..dia padan dok settle satu menda tuh jek..
eiii..sabo jek aku..

Dah siap sumer tuh..sapu2 lantai..byk habuk sgt kan..
pastu tak tahan laa..dah panas luar dalam..so gi mandi..
pehtu terus masuk bilik..dah tak peduli la menda2 lain..terus tido jek..
dah tak larat sgt masa tuh..penat giler rasa..
tido lak lagi sakit belakang aku..
dah tilam tuh spring dah out..
kalo baring terasa besi2 mencucuk..
padan la aku selalu sakit belakang..
tgu pindah baru leh beli tilam lain nanti..


Hari nih lak pagi2 hubby kejut aku..
suh antor naik lrt laa..nak ke klia kan..
hmm..dgr smlm kemain lagi nak jalan kaki ke lrt..
so gi la antor jap..tak ckp aper pun..
faris pun tinggal kejap laa..kejut2 dia tak jaga pun..
takpe laa..dekat jek..5 minit jek pun ke lrt tuh..
tak risau sgt..sbb dah tau rutin dia kalo bgn buat aper..
tak cakap aper pun masa dlm keta..
aku tgh hot lagi..tido smlm pun tgh membara lagi kan..panjang la skek nih..
so ari nih aku tak masak laa..mogok..
huhhh..then kuar jap gi beli mcd jek laa..
dah faris tak nak makan nasik..
datang tak selera plak..
sebelum tu singgah dobi hantar langsir tuh..
senang ku buat sendiri jek laa..
itu pun khamis nih siap..
sempat la kot..khamis ke jumaat ntah nak blk ganu nih..
kang tak tau la tuh hubb blk dari kb kul brape..
flight malam..tp kalo abih awal dia blk ptg laa..
hmmm..rasa2 takde nya makin awal..kalo dah keje tuh mmg lambat jek la balik nyer..



Hari ketiga faris kena chicken pox nih..
hari nih tgk dah takde sgt yg bijik2 berair tuh..
mcm dah kering..tapi dia merungut gak la sakit..gatal2..
so kena alih perhatian dia selalu laa..
jgn bagi dia ingat sangat sakit2 tuh..
cepat la baik..susah nih..nak kena kuarantin jek..



Malas masak ari nih..mogok kan..
so beli mcd jek laa..faris nak hepi now..
happy meal tuh jadik happy now plak..huhu...

4 comments:

ellielira said...

nih cam da btol2 marah je k zie. nk buat cmne kn, org laki mmg cmtu. bukan dia tau pon kite marah ke hape ke..xnak la aku dpt laki cmtuh.haha..

ezzati said...

err..sabar2..

sweetfiza said...

panjang tul entry kli ni ..
jenuh nak mmbaca ...hehehe...
bwk bersabar chome...
tp lelaki bnyk camtu ler ..
suka keje tngguh2...jawapannya selalu sgt nanti2 ler ...
mmg lbh baik wat sendri ...
tp tu ler ...bdn sendri gak yg sakit2 nnti ...hehehe....

Fauzieah said...

yer..btul2 aku hangin masa tuh..
tp biasa laa..tak lama pun..
dah laki pun buat tak tau jek..
dia blk semalam dah okey laa..
hilang dah rasa nak marah2 tuh..
tp skali lagi buat camtu..mmg harus ku amuk laa...huhu..