Monday, July 20, 2009

Home Alone...

Semalam hubby ku dah pergi outstation lagi..
kali nih tak ikut laa..antara sebabnya nape aku tak ikut..
boring..dia gi keje kan..nanti terperuk jek kami kat hotel..
pastu buat penat jek..dok kat hotel pun sehari jek..
macam baru nih laa..tapi kali nih hubby gi 4 hari 4 malam..
maka 4 hari 4 malam jugak la aku ngan faris ditinggalkan kali nih..
tiba2 terasa lama pulak..uhhh...
kalau aku ikut pun..lari bajet pulak nanti kang..
kalo hubby gi sorang nih dia leh duduk jek kat hotel2 ayam skek..
owhh..tapi bukan dok kat hotel yang ader anak2 ayam yer..oh tidakkk..hihi..
plus..kalo tak ikut nih..dapat la pampasan..sbb kena tinggal kan..
leh la aku gi jcard day khamis nih..wahahahaha..seronok2..
sebab hubby tumpang keta kawan dia..so tinggal la keta nih kat aku..
aku pun bukan tau sangat nak jalan jauh2..
balik2 nanti aku bawak faris ke jusco jek laa..
sian gak kat dia..semalam masa papa dia nak pegi..menangis2 dia..jerit2..
aku ckp kat hubby..dia tak rela lepaskan papa gi ker..tak rela lepaskan laptop tuh pegi..hahaha..sebab hubby bawak laptop skali..dari mula lagi faris marah..tak bagi bawak..huhu..

tapi memang tak penah2 plak dia nangis camtu bila papa nak pegi..
pastu semalam masa nak tido..sedih jek muka..
tanya gak papa mana..alahaiii..sadis tul aku rasa..
maklum laa..kalo malam dia selalunyer berkepit ngan papa dia..
seperti biasa jugak..atas tilam tuh tetap amik pose cam biasa laa..
walau besar camne pun tilam tuh..tetap dok berhimpit gak ngan faris..
faris pun cam biasa..mula2 tido mesti dok sebelah kiri aku..papa dia kanan aku..
bila bangun pagi mesti dia dok sebelah papa dia..atas lengan laa..
tapi sebab papa dia takde..aku tengok tergolek sorang2 kat belah kanan aku tuh..uhh..

siang2 tak terasa sangat laa..sebab biasa dah tinggal berdua siang2..
tapi kalo malam2 tuh rasa semacam skek laa..
ohh..bukan sebab takut..aku rasa selamat jek dok kat sini..
cuma rasa masa nak tido tu laa..raba2 kiri kanan..ehh..mana laki aku..hahaha..
lupa lak takde kan..uhhh..sadis sgt rasa..huhu..
biarlah cepat masa berlalu ni..tak biasa aku ditinggalkan lama2 nih..hmmm...

Teringat lagu aku tak biasa..nyanyian alda nih..

aku tak biasa
bila tak memeluk dirimu
aku tak biasa
bila ku tak mendengar suaramu

aku tak biasa
bila tiada kau disisiku
aku tak biasa
bila kutidur tanpa belaianmu
aku tak biasa...

11 comments:

neezareef said...

tetiba jiwang kena tinggal ya..kena tinggal ade pampasan ok la...ape lg

Fauzieah said...

yer laa..tetiba kali nih terasa jiwang skek kena tinggal..pasal lama skek..selalu mana penah tinggal lama2 nih..huhu..

ninie said...

wah ciannya kena tinggal tapi takpe leh g poya2 kat jusco... wah jiwang dgr lagu alda.. dia nih dah ninggal kan...

AkMa said...

uhhhh sedihnye kena tinggal..kite x leh jauh dgn husband..x sanggup heheheh..dah biasa berkepit jerr..

x pe la kejap jer..

Fauzieah said...

yer laa...sesekali kena tinggal gak..org kata sayang bini tinggal2kan..hahaha...

znurul said...

betul ler..kadang tu kita x rasa apa, bila anak tanya ayah nye mana, mula laaa sentimental..hahaha..itu aku ler..almaklum ler jauh..merentasi lautan & gunung-ganang..

sayangsayangibu said...

huhuhu...syedihnyer kali nih......

sweetfiza said...

mood jiwang plak entry kali ni yer...
hehehe....

que_zul said...

haha..jiwang al pulak mu chome...qq dh biasa kena tinggal...kalo hubby tarak, cabut pi umah mak ler jwp nyer...tk rasa sunyi sgt....suh an jang beli lg satu laptop tuk faris tu ha...tk yah rebut2 lg pasni....

Fauzieah said...

nurul..itu lah..dari tak rasa aper..dah biler si kecik nih sebut2..aku lak yg bergenang-genang air mata..ntah pape la..huhu..

sayangibu..thanks singgah sini..
sedih tuh tak sgt..cuma rasa lain tanpa dia..ehhh..mcm iklan menda lak..hahaha..

fiza..sesekali datang jiwang haa..layan jek laa..bkn selalu aku jiwangs2 nih..hahaha...

qq..haa..nak beli laptop sorg satu kalu buleh..hahaha..

ct rahani said...

alahai ciannya faris cari papanya yer.. x pe jap je 4 ari tuh.. hehehe..