Wednesday, June 24, 2009

Sepanjang di JB...

Last sunday ke JB lagi..ikut papa ada keje kat sana..
kali nih dok kat crystal crown hotel..
sebab nak dok kat pan pac takde dah bilik yang murah..
tinggal yang RM270 jek..perghh..mahal sgt..
so try la cari hotel lain plak..
bosan sgt dok kat situ..sebab tak leh nak ke mana2..
dok lepak kat bilik jek laa..tenet takde lak tuh..
kalo nak pakai kena bayar lain plak..hampeh..
dah la econ tak berapa sejuk..bising lak tuh..
diorg dok renovate bilik kan..so bunyi drill jek la siang2..
tension tul laa..nak tido pun tak leh..bising..
sian faris nak mandi kolam..malas nak layan..
pasal dia tak bawak baju mandi..
lagipun tak nampak kolam utk budak2..
susah lak kang nak tgk dia..so mmg tak turun kolam la kali nih..
nampak la dari atas bilik..sbb tu dia tau ader kolam..hihi..
ahad malam pas sampai JB jek dah pakat ngan kak lin aka qiqi..
nak gi umah dia..skali la ngan vender aka ct..
ngan vender baru fes time la jumpe..
kali nih gi umah qiqi jek..
puas gak ler cari umah..senang jek kalo tau..
tapi sbb awal2 tuh dah tersalah masuk jalan..
siap hubby kena masuk highway plak..kena tol sumer..
walhal takde pun lalu situ patutnyer..hihi..
takpe laa..next time dah tau terus jek tuju..huhu..
nih gambar2 dari kemra phone ku..blur2 skek laa..
faris biasa laa..masuk umah org jek wat cam umah sendiri dah..
takde segan-silu dah..tgk lak byk menan2..
sampai tak terkata la mirza eh qiqi..hihihi..
aidil jek sampai2 dah buat drama air mata..
blom panas enjin lagi..dah lama skek baru okey..
lepak2 kejap kat umah qiqi..then diorg ajak gi makan..
tak jauh la dari umah qiqi kan..
tapi kan cik abang qiqi order punyer la byk..penuh meja..
lauk byk dari org yang nak makan lagi..
dah la kami nih kecik2 jek semuanyer..
harapkan yg laki2 jek laa..
itu pun encik zul mkn seciput jek..jaga badan eh cik abg awak qiqi..hihi..
daku pun tak dapat nak mkn byk sgt..ratah2 lauk jek lebih..
sebab masa tuh mcm tak sedap perut dah..
pas balik tuh kan ku sakit perut terus..mkn macam2 kot..huhu..

Nih gambar2 dari kemra phone ku laa..









adeh la si faris..suh posing mcm nak patah pinggang jek duduk..
mirza gak yg steady..kontrol macho jek..
aidil dah siap masak2 dah tuh..hahaha..





nih masa baru makan..tapi ader lagi lauk2 tak sampai rupanyer..
terus aku kenyang tgk lauk yg byk tuh..hihi..


Ini plak gambar2 ku cilok dari blog qiqi ngan vender...



mirza..aidil..faris..





Ramai2 kat hall..cantik umah qiqi nih..kemas jek..
hubby ku pun cakap cantik umah qiqi..besar..tak byk barang..tak serabut..



ct..aku..kak lin..



me & ct...sama kecik jek..hahaha..

7 comments:

que_zul said...

chome, hubby tk suka serabut2 byk brg...nanti kumpul habuk jer...dh ada si kecik ni lg la...kang dia lak sibuk kemas....

hubby ku kalo order makanan memang mcm tu...byk, penuh satu meja...style contractor nyer dinner...hehe. dia lak jenis makan memang sket...tp, badan, maintain gebuss.....

Fauzieah said...

yer laa..lagi sikit brg..lagi senang nak kemas..ku admire sgt ngan dapo mu itu..ahh..biler la ku kan dapat dapo camtu gak..hahaha..

kami lak jenis kalo mkn tak reti lauk byk2..jadik pening..nnt lauk2 tuh bergaduh dlm perut..hahaha..

miezrina said...

wahhhhhhhhhhhhh dating dtaingan best best.....

bila la nak sampai jb lagi nih.... bertahun rsnya x pergi

Fauzieah said...

wahahaha..na..kalo ikutkan aku pun mmg tak sampai laa..tak penah hayat sampai pun..dah kawen nih jek baru leh jalan2..itu pun seb baik sebab laki aku keje..kalo nak mkn angin jln2 sendiri nih lagi takde laa..huhu..

ct rahani said...

lor.. chome smpai masuk tol ek.. seb baik x smpai gelang patah ha.. klu x leh terus gi s'pore ek.. ekekeke..

mmg kemas pun umah qq.. cantik tersusun.. tenang jer mata melihatnya.. hehehe..

que_zul said...

hehe..citer umah aii pulak...

chome, dapur cam tu, memang ler luas..tp, susah gak nk kontrol cik lipas...kalo sekali sekala spray, hmmm bereko2 lipa smati...
part nk simpan brg memang senang la...main sumbat jer..pastu tutup...

Fauzieah said...

Rasanya kalo lipas nih mmg susah nak elak laa..kat mana2 pun..dapo dah cantik2 pun tetap jek ader lipas..kdg2 kita pelik camne dia leh masuk gak..

ct..ha'ah..kami dah lalu highway tuh..mcm dtg dari kl balik laa..lalu kot skudai dulu..laki aku tuh main agak2 jek jalan..laju lak tuh..mula la terlepas simpang laa..pehtu nak u-turn jek pun berkilometer plak..huhu...