Wednesday, January 26, 2011

Eksperiment lagi...

Dah lama teringin nak buat kek lapis nih..
cari resepi yang simple2 jek laa..
hari ni baru terlaksana angan2 mat jenin tu..huhu..
tapi biasa lah..mama mesti buat ikut suka hati jek..
kalau resepi cakap ayak tepung..takdenya nak ayak2..
main curah jek..sukat pun dah terlebih sikit..huhu..
tapi boleh laa..jadi tu jadi laa..
tapi bukan kek lapis dah..jadi kek marble pulak dah..
mama ambik resepi kat blog sape ntah hari tu..
dah lupa laa..tapi ni resepi kek lapis kukus coklat..



Mula2 buat tu okey laa..jadi la lapis2 tu..masuk round ketiga dah agak tak sabar di situ..
dalam hati dok berkata-kata bila nak habis ni..huhu..
pastu mula la dok bukak tutup penutup kukusan tu..
nampak macam dah masak laa..so terus curah lapisan lain pulak..
skali tak masak lagi rupanya..lembik2..so tenggelam..dah jadik marble laa..
malas la nak kisah sangat..teruskan jugak laa..
pastu terus curah yang lebihan lain tu..nak cepat punya pasal..
walau pun masa tu mcm dah sedar..dah tinggi dah kek tu..
tapi buat jugak..skali kek tu dah cecah penutup kukus tu..
air plak dah hampir2 kering..cucuk2 ngan lidi,tak lekat pun..
so angkat la terus..skali bila potong..tgh tu tak betul2 masak..
argghhh..dah mula rasa hangin laa..
pastu trim tepi2 tu banyak jugak la dapat..okey laa..
test rasa..terus hilang rasa hangin satu badan tu..
wahh..sedap jugak kek ni..lembut..bau pun harum jek..
paling best bila faris siap larikan pinggan tu,mkn depan tv..
banyak betul dia makan..dia suka la tu..
sebab ada rasa coklat2 tu..memang sedap..
next time bleh letak choc chips skali..mesti lagi syok..
kiranya akan jadi resepi pilihan mama la pasni..hehehe..


No comments: