Tuesday, May 04, 2010

Kenduri sebelah pengantin perempuan..1 mei 2010

Tibalah hari yang dinanti-nantikan..
acara menghantar pengantin lelaki ke rumah perempuan..
majlis sederhana jek..tapi cuaca memang sangat panas la di terengganu..

Ni hari jumaat..sebaik sampai kat ganu terus aku buat keje..
tak sempat check in chalet pun..huhu..
faris pun sangat rajin menolong..
tak bagi tolong kang merajuk plak..
bengkok jugak pinggang nak bukak kotak gift nih..800 kotak..
fuhh..mmg sakit tulang belakang aku jadinya..



sampai penat si faris dok tolong bubuh brg2 dalam kotak tuh..



ni baru first round bukak..
leceh skek laa..dah kali nih kenduri takde masak2..
mmg takde keje nak buat la kan..
so aku ingat bagi la keje skek bukak2 kotak nih..
last2 ngan aku pun kena bukak jugak..mmg lenguh jugak laa..
kebas montot jadinya..
mula2 bukak kotak..pastu esoknya baru letak gula2 sumer tuh..
pastu bukak lagi letak telur..
sebab nak buat serentak takut tak sempat..
semua buat sendiri..mmg penat jugak laa..npk keje ringan jek..



ni masa nak bertolak ke rumah pengantin perempuan..
ramai plak baby..sambar la satu..
mana tau2 kot nak berjangkit nnt..hahaaha...



adik aku nih memang selamba betul laa..
ngan rambut nya mcm tak bersikat..butang baju tak cukup laa..pakai selipar laa..
adoi laa..sempoi abih..kalo org tak bebel..mmg tak tau la camne gaya dia pergi hari tuh..



hilang macho kena pakai bedak tuh..hahahaha...



akhirnya..baru dapat bersatu..masa nikah hari tuh dengarnya tak bergambar pun..
takde batal2 air sembahyang pun..
terus kena angkut bawak balik rumah semula..sebab banyak keje lagi nak buat kan..hahaha..





1 comment:

atty's said...

cun perantin perempuan..kaler baju tu kty suka..