Thursday, March 04, 2010

Menu hari ini...

Hari nih rajin skek..nak tepek menu..
semalam gi pasar malam..beli la skek stok lauk2..
beli tulang..so hari nih buat sup tulang..
rasa dah lama tak buat..tahun nih tak buat lagi laa..
menu sampingan lain pun simple jek laa..
sayur campur..ikan selar goreng..sambal tokok..tembikai..
mula2 nak buat sambal kicap pastu malas plak..
sebab dah ada menda pedas..
tembikai tu plak beli sepotong semalam..RM2..
ingat nak la buat air tembikai..
bila dah potong2..separuh dari tuh dah masam..grrr..
geram plak rasa..so tinggal itu jek laa..
tak jadi buat air laa..makan gitu jek..





Teringat plak hari tuh masa balik ganu makan nih..
kat ganu org panggil kuih tok aji serban..
org luar panggil apa ntah..ala2 serimuka laa..
rasanya org luar panggil pulut serikaya kot..
tp nih lain skek..dibuat dari telo kat atas tuh..
nih ada 2 mak beli hari tuh..tok aji ngan sekaya..
sekaya tuh lapisan atas tuh jek..
tok aji yg ngan pulut kat bawah tuh..sedap..manis2 gitu..

4 comments:

znurul said...

huuu org pandai buat, siap berkedut2 lapisan atas tok aji tu..sedap wo..byk telur tu.

Fauzieah said...

tu lahh..kuih nih kalo nak tau sedap..tgk lapisan atas tuh..kalo kedut2 tuh sedap dan menjadi laa..walau pun npk hodoh..tp itu lah yg sedap..kalo yg org buat licin jek atas dia tuh kompem tak sedap..kalo org jual kdg cmapur tepung plak kan..tu pasal keras jek kalo tgk..nih kan npk lembik2 tuh..keh..keh..

~ain said...

terliur nya tengok kuih tu kak..

myfuzzyworld said...

Salam Sis Fauzieah n semua pembaca blog ni,

Saya sangat memerlukan jasa baik anda semua utk participate dlm survey saya.

Disamping itu, anda juga berpeluang memenangi 4Gb Kingston Data Traveler atau 250GB Maxtor External Hard Disk.

Sila layari:
http://emilayusof.com/2010/01/blog-survey/

atau boleh terus ke:
http://www.surveygizmo.com/s/187637/blog-evaluation

TQVM
-zu-

>> owh sekaya, lama dah x makan...