Saturday, December 05, 2009

Hari Raya Korban...

Dah seminggu berlalu baru bleh update..
apakan daya..laptop tertinggal n..so bleh la ambik..
raya baru nih kat ganu laa..
first day raya tuh cuaca elok jek..panas..
hari sabtu tu jek mendung..
tapi seb baik dah settle sumer baru hujan..
agak busy jugak la hari tuh..
dah la kena masak2 belah malam hari jumaat tuh..
pagi pas korban tuh tolong2 mak sedara ku..utk kenduri akikah petang tu..
masa tuh dah start hujan laa..
seb baik masa atas rumah..
segalanya lancar la jugak..
pagi raya tu tak sempat bergambo ramai2..
seperti biasa laa..sgt susah family aku nih kalo nak ajak posing2..
gambo kami bertiga pun tak leh nak expose..
sbb daku tak pakai tudung plak..
dah..sumer tgh tak ready..so faris jek la posing..



Suasana masa hari buat korban..
3 ekor lembu jek..itu pun tak cukup org nak uruskan..
ayah kata tahun depan tak nak buat dah..
ntah laa..tiap2 tahun pun itu yg aku dengar..huhu..



Port biasa la kalo ada acara makan2..
bawah pokok asam asam jawa nih laa..
juadah hari tuh banyak la jugak..
aku rasa banyak dari biasa laa..
ada pulut kuning..laksa penang..bihun singapore..rendang ayam..
kuih2 plak..tajaan daku laa..haha..
puding marble..cheesecake..brownies..puding laici..apam..
tu jek kot yg aku ingat..



Laki aku nih plak..mana2 ada gambo dia..sumer tgh makan..
tak makan..minum..nampak sangat laa..hahaha..



Tengok tuh..makan lagi...tak habis2 lagi..



Nih ngan mak sedara...adik mak aku laa..
yeaa..hari tuh aku malas nak berbaju kurung..
sbb busy kan..nak masak2 lagi..
esoknyer terus aku demam..
sehari jek..penat sgt kot..huhu...

No comments: