Tuesday, September 29, 2009

Raya Mood

Rasanya belum terlambat untuk aku ucapkan Selamat Hari Raya..
ye lah..kita masih dalam mood raya kan..
hari tuh nak hantar kad raya kat kengkawan pun tak sempat..
memang agak terasa la tahun nih raya tak meriah sangat..
balik ganu pun kejap sangat..sehari jek dapat beraya..
lepas tu dah balik rumah semula..
sebab bawak mak ngan ayah datang rumah..
masa nih jek ayah free..bleh la bawak datang rumah baru nih..
so balik sini agak awal la jugak..
walaupun hubby cuti seminggu..tapi selebihnya dihabiskan kat kl nih laa..
beraya la kat rumah sedara2 yang mana sempat pergi..
yer laa..kat sini jalan sehari pun baru dapat pegi 2-3 buah rumah..



Hari sabtu lepas plak..buat makan2 skek..
nak panggil ramai2 pun takut tak terlayan plak..
panggil sedara2 terdekat jek..yg mmg sah2 tak leh datang tuh tak panggil la kan..hihi..
yer laa..serba kekurangan..kang tak cukup pinggan mangkuk..
rumah pun bukan la besar sangat nak muat ramai2..
buatnya datang serentak sumer..baru lah pengsan aku..
mak buat la nasik dagang..pulut kuning skek..
sebab dah lama ada permintaan nak makan nasik dagang mak..
yer laa..hari tuh diorg rasa yang mak masak masa majlis aku bertunang ngan hubby dulu..
dah berapa tahun tuh..aku mana la pandai nak masak..
remeh la tengok masak nasik dagang nih..
itu yang kena import tukang masak tuh..huhu..
buat pun tak banyak mana..satu gantang jek..
kira pas makan2 tu boleh la bungkus skek2..
itu pun ada yang tak datang..kalo sumer datang ngam2 jek la kot..
sebab sibuk sangat..sampai terlupa..satu habuk gambar pun tak ambik..
malam tu masa kemas2 baru la teringat..alahaaiiii..
tapi gulai nasik dagang tuh ader lagi ku simpan..letak kat freezer..
nak makan nnt tambah jek ikan tuh..
dah mak kata seminggu simpan kat freezer pun elok lagi..
memang lagi sedap kalo kuah yg dah 2-3 hari nih..
siap esoknya sebelum mak balik ahad tuh dia buat nasik kuning plak..
makan ngan kuah gulai tuh..best..best..
kuah tuh rasa2 boleh la nak belajar..
tapi tengok gaya nak masak nasik tuh..adehaii..lomah kepala lutut..
remeh laa..nak kena kukus2 bagai..nnt la aku belajar..
mana tau sok2 terbuka pintu hati aku ker..
sebab aku tak minat sangat nasik dagang..tu pasal la tak sibuk2 nak belajar..huhuhu...

p/s: moralnya di sini..kena ada minat dulu..baru leh datang usaha untuk belajar..hahahahaa...


Hari nih kat JB plak..hubby outstation lagi..
elok jek pas raya dah kena travel plak..adehhh..
jgn kopak sebelum hujung bulan dah laa...huhu..
kali nih try dok kat New York Hotel plak..
okey la jugak bilik nya..takde masalah sangat..
cuma tenet jek tak puas hati..nak pakai kena bayar la plak..
2 jam RM10..24 jam RM20..
so hubby ambik 24 jam laa..
itu yang aku pulun abih nih..update pe patut nih..
esok kang mau berebut lak ngan si faris nih..
dah kemaruk sangat dia tuh..tak dapat main game online..
tengok la balik nih kat rumah tuh dapat ker tak lagi tenet..
dah 2 kali call komplen..semalam ada la org TM call..
bgtau akan buat secepat mungkin laa..
siap la kalo balik nanti tak dapat gak lagi..mau kena sembur la kang nanti..
dah lama sangat laa..dari belum raya..pas raya..nih dah berapa minggu..
kalo tau lama gini baik awal2 lagi amik broadband jek..
senang skek nak angkut sana-sini..
nasib baik la jugak aku banyak aktiviti nak buat..
kalo tak mau mati kutu dok kat rumah tu..huhu..

3 comments:

neezareef said...

salu hubby chome OS ke jb...untung ler x keja leh ikut skali kan..duk NY ok la tu..tp kena bayo lak tenet ek..

jom lah singgah BP

Fauzieah said...

sementara anak tak skolah nih bleh la ikut2..kalo tak harus kena tinggal jek aku..NY nih okey laa..tp brekpes kureng menyelerakan sungguh..tak byk choice..ikut org keje nih mmg tak leh berjalan sgt pun..terperap jek kat otel..BP jauh gak ke ngan JB ehh..tau jek laa..dah byk kali datang sini pun asal jalan mesti asik berpusing jek..salah jalan laa..mcm2 laa..huhu..

atty's said...

selamat hari raya chome