Monday, June 20, 2011

Sakit kepala...

Pagi tadi papa gi kerja awal laa..sebab kena gi seremban..so pagi ni mama la hantar hakimi ke sekolah..biasa lah anak teruna sorang tu..kalau papa takde pagi2 susah sikit la nak bangun..itu pun mama kena dukung dia turun bawah..macam nak patah belakang nih..adehh..pujuk2 gi mandi jugak laa..bersiap..ikutkan mama nak bagi cuti jek..sebab dia tak sihat lagi..dah ada bunyi batuk2 pulak..batuk tak lepas tu..kalau dengar tu,dengan kita sekali rasa peritnya dada tu..pergi gak la sekolah sebab ada exam kan..dalam pukul 10 tu,cikgunya sms..kata esok nak bagi cuti..sebab ramai budak yang demam..mama okey jek laa..so esok cuti laa..balik rumah jek,pujuk2 bagi makan ubat batuk & ubat demam laa..

Mama pun masak lambat sikit la..puas pikir dah nak masak apa..apa yang ada jek laa..sayur2 memang takde..tinggal karet jek laa..masa gi kedai semalam lupa plak nak beli..sebenarnya dah tengok sayur2 tu..pastu nampak layu jek,tu yang tak beli tu..so menu tanpa dirancang hari ni..kari ikan bawal,sotong goreng kunyit & sambal tokok..dah lama tak buat sambal tokok kan..kes malas siang bilis..huhu..nak makan budu,tapi mengenangkan hidung yg sakit ni,ditambah pulak sampai ke kepala dah sakitnya..tak jadi laa..tu yg buat jugak sambal tokok tu..jadilah..

2 comments:

Cik Puan Zura said...

samballlllll tokokkkkkk...wa sedapnya...nak sket....heee

Fauzieah @ Chome said...

meh..meh..datang sini ambik..hehehe..