Wednesday, October 20, 2010

Fruit Jelly Orange

Semalam masa singgah Jusco,beli oren banyak..
sape la nak makan banyak2 tu kan..
so buat la fruit jelly ni..
tak pernah buat pun sebelum ni..
saje la nak try..
baru2 ni la terpandang masa jalan2 kat blog K.Nor



Mula2 ingat nak buat 10 biji oren laa..
biasa la..aku mmg tamak skek..takut sgt tak cukup..hahaa..
pastu serbuk agar2 yang ada plak tak cukup..
so buat 6 biji oren..tgk..pandai2 lagi..
resepi ckp 5 biji jek..aku belasah 6 bijik..
pastu mula la dok sukat2 bahan lain..kasik ejas laa..
tapi nasib baik la tak keras,tak lembik sgt..
ngam2 jek..huhu..



Banyak jugak la dapat..nasib baik ada acuan tart tu..
letak jek dalam tu..senang sikit keje nak mencurah agar2 tu..



Ni dah potong cantik2 (cantik ker? ) cantik la tu kiranya..
nak balas pinggan jiran sebelah ni..
best makan..memang rasa cam makan oren jek..
tapi faris tetap tak nak makan..
tak suka oren2 ni..dah letak dalam acuan lain pun tak nak jugak..
hermm..pelik la budak sorang tu..

2 comments:

atieya said...

sedapnya chome ...
dinda follow blog chome .. nk tgk masakan chome yg sedap2 tu he3

Fauzieah said...

hehe..tenkiu dinda..
ni bg kat jiran sebelah,anak dia mkn ingatkan buah oren..tertipu laa..hehehe..