Tuesday, August 17, 2010

Berpuasa di kampung..

Malam sabtu lepas kami sekeluarga balik ke kampung..
malam tu singgah tido kat kuantan dulu laa..
pagi sabtu tu baru la balik terengganu..
punya la nak jugak balik berpuasa kat ganu..huhu..
yer laa..nanti sah2 raya kat kuantan dulu laa..
sebab tengok gaya cuti raya tu pun dah boleh agak..
tak kisah laa..mana2 pun sama jek..
kalau balik kuantan dulu pun..nanti bleh raya lama2 skek kat ganu..hihi..

Hari jumaat sebelum balik tu sempat la buat kuih skek..
apa lagi yang senang dibuat..kebetulan stok telur ada banyak..
so buat la kuih apam 2 adunan..
saje jek nak letak kat gerai tokki faris tu..
teringat masa dulu2 dok menjual kuih..best pulak rasa..
cuma dulu2 mana reti nak buat2 kuih ni..tukang jual jek laa..huhu..



Faris pun ikut menjual sama laa..
hari2 gi kat gerai tokki dia ambik donut seketul..
itu jek yang dia makan..kuih2 lain jangan harap la nak makan..
pandang pun tak..



Punya la khusyuknya makan donut..
tiba2 jek dia suka makan donut plak..
baru2 ni nak belikan dah masa kat rumah ni..
tapi tak nak..dia cakap nak makan donut kat kedai tokki..huhu..
bila la mama dia nak belajar buat donut..
tapi kalau mama buat,nak ke dia makan..
bukan boleh kira sangat ini budak..
makan pun takat seketul jek..



Antara kuih2 yang dijual tu..terselit jugak apam comel ku..huhu..
abih la jugak..tapi mcm tak untung sgt jual mcm ni..huhu...



Gerai2 kat sini tak banyak beza sangat kuih2 nya..
dah orang yang hantar kuih2 tu pun orang yang sama jek..
so hampir tiap2 gerai akan ada la kuih2 yang sama..huhu..

1 comment:

[S]itie [B]Um [B]Um said...

dekat ofis ade tokong cina kecik yg warna merah tu, bos letak apam. kalo nk gi toilet mmg lalu situ..puasa2 ni, teringin plak...tgk plak kt entry ni ade apam jugak...aiseyh!! tergoda den! =p