Wednesday, April 22, 2009

Demam pulak...

Petang semalam masa nak mandikan faris..baru perasan badan dia panas sgt..
memang selalu badan dia panas skek2 tuh..suam2 jek..
tapi kalo demam memang panas sgt laa..
tak perasan tuh sbb dia main cam biasa..aktif jek..
malam tuh amik suhu dia..37.7..tinggi gak laa..
papa dia pun sama naik jek tak sihat..
awal2 lagi dah tidur..so aku berjaga la tgk2kan faris..
risau gak laa..tuam2 ngan tuala basah jek laa..
tak sedar ntah kul berapa aku tertidur..
tau2 jek hubby kejutkan aku kul 2 lebih..
dia kata badan faris panas sgt..pehtu dia pun tak lena tido laa..
so bgn kuar gi klinik..faris bgn okey jek..
siap amik topi dia..jalan kuar umah..
seronok lak dia..ingat org nak gi mana kot..
doktor bg ubat demam..antibiotik ngan ubat masuk montot laa..
antibiotik cam biasa la tak bg makan..
sbb tak nak ajar mkn antibiotik..tak elok kan..
lgpun once dah bg kena bg sampai abih..dia dah la susah nak mkn ubat..
so blk tuh suh makan ubat tak nak..
paksa la masuk ubat kot montot..meraung gak laa..
sakit ker?? rasa ku tak la sakit..tp ntah..kot dia rasa saspen jek..huhu..
dalam kul 4 gak baru aku leh tido balik..
pagi nih dah okey la skek..
tak kebah btul lagi..tp dah tak panas cam semalam..
masak bubur hari nih..skek jek mkn..
tak selera kot..sbb smlm pun doktor kata npk merah skek tekak dia..
takpe laa..janji dia makan..rasa okey la tuh..pagi tadi dah pekena ubat..
kang malam mkn skali lagi..okey la tuh..
dia kalo demam kejap jek baik..sbb tak mkn antibiotik..
so antibodi pun kuat laa..

3 comments:

atty's said...

senang ke faris makan ubat chome..
semoga faris cepat sembuh..

~~ciklinn~~ said...

ha samalh linn mmg tak amal bg antibiotik.....

kalu panas lagi kan letka air asam jawa kat pale dier..... insyallah cepat kebah

Fauzieah said...

k.ty..faris teramat la payah nyer nak makan ubat..kalo ikat kaki tgn dia pun blom tentu lagi dapat bg ubat tuh..gitu lah susah nya..ikut mama dia kot..hahaha..

lin..tuh laa..tuam kepala dia ngan air asam jawa jek..tp biler dia tgk jek air tuh..lari dia..tak mau kita tuam kat kepala..sbb tgk air tuh hitam..kotor dia ckp..so kena tgu time dia tido laa..okey dah nih..malam tuh jek yg panas sgt..nih suam2 skek jek bila malam..biasa la tuh..