Wednesday, March 18, 2009

Puding Buih & Mee Rebus

Lama sangat rasanya tak buat puding buih nih..
bukan aper..slalu jek tak konfiden..sbb kalo buat mesti jadik 2 layer..
kali nih dah tak kira..sebab teringin sangat dah..
so buat jek laa..ikut resepi mak slalu buat tuh..
kalo ikutkan mil aku punyer resepi lain skek jekk..
takpe..lenkali buat yang tuh plak..
so malam tuh suh papa tolong pukul telo laa..
seb baik menjadik..suker nya rasa hati..
dah kompem jadik tuh baru la ku masak kuah dia..
terpekat skek..terlebih lak tepung kastad tuh..huhu..
tp esoknyer ku modifiedkan jek..no hal..licin gak..




Then di satu hari tuh rasa nak makan mee rebus nih..
atau pun dipanggil laksa tumis..aku biasa panggil mee rebus jek..
kali nih bahan² sumer cukup lengkap laa..
tapi malam tuh kena gi umah tok emi lakk..
so angkut skali la bawak gi sana..laris..laris..huhu..

5 comments:

neezareef said...

chome bg la resepi mi rebus tu..

Fauzieah said...

resepi dia dah ader kat mesar..
tp nnt chome paste kat niza nyer blog kay..

atty's said...

ooit..chome..kasi semangkuk..

syareena said...

mee rebus ni mcm mee sup cik sya buat td jek.... hehe

m0mmy*QasEh said...

leh bg saya resepi mee rebus nih.. nampak sodap